Aka Sitespecific
Workshop
Kira Krüger, Josefa Schundau, Klasse Eydel
Anna Steward, Klasse Flinzer
Guoxin Tian, Klasse Stevenson
Janusch Lorenz & Albert Imhof, Klasse Felten / Girst
Achinoam Alon, Klasse Stevenson
Max Grünauer, Klasse Eydel
Lukas Pürmayr, Klasse Baranowsky
Hannah Schwab, Klasse Kühn
betreut durch Rory Witt
please allow the pages
a second to load
Achinaom Alon, Klasse Stevenson, Nervous Pathways
Originally made from clay to become a ceramic dining serving-set inspired by axial scans of our nervous system's pathways, the pieces are now playfully presented in their interim state, amplifying and transcending the sensorial and material properties of their making process through applying digital effects, strictly based upon their literal meanings (liquify, smudge). The carefulness and attentiveness characterizing sculpting are toppled by the digital experimental freedom, allowing the shapes to shift, reverse, and further exist between ephemeral states of matter and production steps.
Clay, digital liquidification, 2020
Technical healing
In der Zeit einer gesundheitlich angegriffenen Umgebung sind technische Systeme tägliche Begleiter unseres Alltags. Die biologische und technische Lebenswelt beeinflussen sich jedoch energetisch in gegenseitiger Wechselwirkung. Leidet ein energetisches System, können Hilfsmechanismen aktiviert werden.
Kira Krüger, Josefa Schundau (Klasse Eydel) mit Max Grünauer (Klasse Eydel) mit Lukas Pürmayr (Klasse Baranowsky), Hannah Schwab (Klasse Kühn)
2020
Companion
Albert Imhof & Janusch Lorenz, verschiedene 3D Render, 2020
Eine Figur bewegt sich entlang der Struktur der Akademie Website durch verschiedene Projektionsräume bis sie schlussendlich bei dem User angelangt – um dann die Reise erneut anzutreten. Der User kann dieser Einladung folgen, oder auch nicht.
Opening World
Guoxin Tian & Rory Witt, Multichannel, FarCry5, RedDeadRedemption2, Star Wars Jedi: Fallen Order, Sekiro – Shadows die twice, CONTROL, GTAV, The Witcher 3, BioSchock Infinite, 2020
Schade: what ist the world?
Realjerseyparty: how did you open it?
Schade: can i go back?
Realjerseyparty: where did you go?
Aka Sitespecific
Workshop
Kira Krüger, Josefa Schundau, Klasse Eydel
Anna Steward, Klasse Flinzer
Guoxin Tian, Klasse Stevenson
Janusch Lorenz & Albert Imhof, Klasse Felten / Girst
Achinoam Alon, Klasse Stevenson
Max Grünauer, Klasse Eydel
Lukas Pürmayr, Klasse Baranowsky
Hannah Schwab, Klasse Kühn
betreut durch Rory Witt
please allow the pages
a second to load
Achinaom Alon, Klasse Stevenson, Nervous Pathways
Originally made from clay to become a ceramic dining serving-set inspired by axial scans of our nervous system's pathways, the pieces are now playfully presented in their interim state, amplifying and transcending the sensorial and material properties of their making process through applying digital effects, strictly based upon their literal meanings (liquify, smudge). The carefulness and attentiveness characterizing sculpting are toppled by the digital experimental freedom, allowing the shapes to shift, reverse, and further exist between ephemeral states of matter and production steps.
Clay, digital liquidification, 2020
Technical healing
In der Zeit einer gesundheitlich angegriffenen Umgebung sind technische Systeme tägliche Begleiter unseres Alltags. Die biologische und technische Lebenswelt beeinflussen sich jedoch energetisch in gegenseitiger Wechselwirkung. Leidet ein energetisches System, können Hilfsmechanismen aktiviert werden.
Kira Krüger, Josefa Schundau (Klasse Eydel) mit Max Grünauer (Klasse Eydel) mit Lukas Pürmayr (Klasse Baranowsky), Hannah Schwab (Klasse Kühn), 2020
Opening World
Guoxin Tian & Rory Witt, Multichannel, FarCry5, RedDeadRedemption2, Star Wars Jedi: Fallen Order, Sekiro – Shadows die twice, CONTROL, GTAV, The Witcher 3, BioSchock Infinite, 2020
Schade: what ist the world?
Realjerseyparty: how did you open it?
Schade: can i go back?
Realjerseyparty: where did you go?
Companion
Albert Imhof & Janusch Lorenz, verschiedene 3D Render, 2020
Eine Figur bewegt sich entlang der Struktur der Akademie Website durch verschiedene Projektionsräume bis sie schlussendlich bei dem User angelangt – um dann die Reise erneut anzutreten. Der User kann dieser Einladung folgen, oder auch nicht.